مقالات آرشیو خبر ها
به بهانه ی تمدید قرارداد «بونی»

به بهانه ی تمدید قرارداد «بونی»

چند روز پیش بونوچی دست به قلم شد و قراردادش با یوونتوس را تا سال 2021 تمدید کرد. دوران حرفه ای بونوچی در بیانکونری یکی از بزرگترین موفقیت های فردی است که موازی با پیشرفت مداوم باشگاه از سال 2010 و از زمان پیوستن از باری شگل گرفته است.

 

291 بازی و 185 پیروزی در پیراهن سیاه و سفید به این معناست که او در عرض 6 سال اخیر هم بیشتر از هر بازیکنی بازی کرده و هم تعداد بازی های بیشتری را برده است.

 

بونوچی به خاطر توانایی بازی سازی از خط دفاع ― استعدادی که باعث شده به بازی ساز کلیدی تیم در انتهای زمین در این سالها تبدیل شود ― برای خودش شهرتی دست و پا کرده است.

 

برای مثال این فصل را در نظر بگیرید، لئو از نظر پاس صحیح در هر بازی و پاس های بلند صحیح بسیار بالاتر از متوسط دیگر مدافعان سری آ‌ است، به ترتیب (47.2 برابر 33.15) و (6.58 برابر 2.7) . این اعداد وقتی به لیگ قهرمانان رجوع می کنیم بهتر هم می شود (70.2 برابر 38.2 و 8.2 برابر 2.79) ‌.

 

بعد نوبت به گلزنی بی چون و چرای بونوچی می رسد، او از زمان پیوستن به یوونتوس 16 گل زده است که او را به گلزن ترین مدافع یووه از سال 2010‐11 تبدیل می کند.

 

و البته گلزنی او محدود به تعداد نیست، بلکه از نظر اهمیت هم فوق العاده بوده اند: رم، میلان، اینتر، ناپولی، فیورنتینا و لاتزیو از جمله قربانیان داخلی بونوچی هستند، اگرچه شوت میخکوب کننده ای او از فاصله ی دور برابر سویا که صعود یووه به مرحله ی حذفی را مسجل کرد هم قابل ذکر است.

 

اما تهدید او در یک سوم هجومی نتوانسته از نمایش صخره ― آسایش در خط دفاع بکاهد. او در تکل ها نترس است و ذهن تاکتیکی هوشیاری دارد، می توانید ببینید که لئو دائما مالکیت توپ را بازپس می گیرد و پاس های تیم حریف را قطع می کند، او توانست در 6 فصل اخیر به ترتیب 1367 و 585 بار این کار را انجام دهد.

 

او که از نظر فنی یک غول تمام عیار در داخل زمین است، هم در طی بازی و هم در رختکن رهبری به تمام معنا است. لازم نیست بگوییم که هر وقت بازوبند کاپیتانی را بر بازو بسته از این حس لذت برده است، معروف ترین نمونه ی آن گل کردن پنالتی حساس در ماه فوریه برابر اینتر در نیمه نهایی جام حذفی است.

 

زیاد پیش نمی آید که مدافعی کلاس جهانی پیدا کنید که هم عزمی راسخ برای پیشرفت سطح بازی و هم اشتیاقی مسری داشته باشد که بقیه ی اعضای تیم انتقال می یابد، اما با داشتن بونوچی، یوونتوس می تواند امیدوار باشد حداقل 4 سال و نیم دیگر چنین کسی را در تیم دارد.

 

از Juventus.Com


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: